Strikket Kjole Oppskrift – Vinner av strikkeoppskrift konkurranse!

19/03/2012 | 8 Svar Mer

sommer kjole strikket oppskrift

Her er en lekker strikket kjole oppskrift. Denne ble innsendt til oss med tittelen: «Karines sommerkjole» av Heidi (etternavnet manglet).

Bomullsgarn: 200g pinne 3,5–>4 22m=10cm

Legg opp 186m i farge 2 (lys blå)
Strikk rundt (1omg r, 1omg vr) 4ggr
Skift til farge 1 (lilla)

Strikk rundt glattstrikk rett til arb måler ca 38cm.
Del arb. i to like deler.

Bakstykket:
Fell 2m til ermehull i hver side (61)
Strikk frem og tilbake i glattstrikk med 1 kantmaske, fell samtidig til ermehull i hver side på hver 2.pinne 1,1,1,1m (53)

Når ermehullet måler 12cm felles de midterste 21m av til hals
Hver side strikkes for seg.

Fell videre til hals hver 2.pinne: 2,1m = 13 skuldermasker
Når ermehull måler ca 15cm tres maskene over på en sikkerhetsnål og klipp av med lang tråd.

Forstykket på kjolen:
Fell til ermehull som på bakstykket.
Når ermehullet måler 7 cm felles de midterste 11m av til hals
Hver side strikkes for seg.

Fell videre til hals hver 2.p: 3,2,2,1m=13 skuldermasker
Når ermehull er like langt som på bakstykket tres maskene ogver på en sikkerhetsnål og klipp av med lang tråd.

Skuldersømmene sys sammen med maskesting.

(Alternativt kan skuldersømmene på bakstykket strikkes lengte og med knappehull, noe som gir mer fleksibilitet)

Halskant på kjolen:
Strikk opp ca 86m rundt halsen med rundpinne 3,5 og farge 2
Strikk (1omg r, 1omg vr)3ggr
Fell av med vr m

Ermekanter på kjolen:
Strikk opp ca 80m rundt ermeåpningen med rundpinne 3,5 og farge 2
Strikk (1omg r, 1omg vr) 3ggr
Fell av med vr m

—>Dette ble altså vinneren av vår strikkeoppskrift konkurranse for denne gang. :)

Vinneren kontaktes på e-post.

Våre besøkende søkte også etter:

  • oppskrift strikket kjole
  • oppskrift på strikket barnekjole
  • strikket hjerte oppskrift
  • strikkeoppskrift barnekjole
  • Oppskrift På Strikket Kjole
  • Strikkeoppskrifter På Kjoler

Søkeord: ,

Kategori: Strikkeoppskrifter

Kommentarer (8)

Tilbakegående URL | Kommentarer RSS strøm

  1. Nina sier:

    Kjempesøt kjole, men jeg kan ikke se at felling før arbeidet deles i to, er tatt med? Det ser ut som det skal være det på bildet.

  2. Kjolen var kjempesøt.kansje jeg å strikker en:)

  3. Turte sier:

    Tror det må være feil bilde til dette mønstret. På bilde kommer det klart frem at det har vært en felling litt før man deler arbeidet. Pluss at det er strikket litt mønster på selve brystpartiet som ikke kommer frem av mønstret.

  4. Hei,hei tenkte å strikke denne søte kjolen, men ser for meg ut som det mangler noe i oppskriften. Masketallet når ardeidet deles stemmer jo ikke med masketallet tidligere på kjolen .Står ingen ting om eventuell felling hverken kor mange masker som felles eller kor langt du skal strikke får felling. Litt dumt å legge ut oppskrifter med feil i.

  5. Marit sier:

    Hei!
    Hvilken størrelse er dette?

  6. Kirsti sier:

    Nydelig søt kjole,men jeg kan ikke se at fellingene før arbeidet deles i to er tatt med i oppskriften.Ser også på bildet at det er strikket perlestrikkmønster? på begge sider av hjertet.Syes hjertet på etterpå?Vanskelig å se maskeantall…

  7. Heidi sier:

    Det skal være:
    Legg opp 186m i farge 2 (lys blå)
    Strikk rundt (1 omg r, 1 omg vr) 4ggr.
    Skift til farge 1 (lilla)
    Strikk rundt glattstrikk rett til arb måler ca 36cm
    Fell 56m jevt fordelt, slik at det er 130m igjen, strikk glattstrikk rett frem til arb måler 38cm
    Del arb i to like deler…

    Kjempekoselig at dere synes den er søt :)

  8. Heidi sier:

    Trodde ikke jeg skulle vinne, veldig koselig. Jeg legger ut litt tilleggsopplysninger;
    - Kjolen ble gitt til ei nydelig mørkhåra tulle på ca 2år, da var den forsi, så str er ca 2-2,5år.
    - Felling etter kjolen: Strikk rundt glattstrikk rett til arb måler ca 36cm
    Fell 56m jevt fordelt, slik at det er 130m igjen, strikk glattstrikk rett frem til arb måler 38cm.
    - mønsteret er strikket, men kan også sys på etterpå. Hjertet er 13m bredt og 12p (høyt). På siden er det strikket diamanter i perlestrikk over 9pinner.
    - du kan tegne ditt eget mønster over maks 53m bred og 15p høy, start mønster rett etter felling
    - jeg strikket først slik som oppskriften sier og sydde sammen skuldrene, men for å gjøre den mer fleksibel og lettere å ta av og på, tok jeg opp og strikket ytterligere 2cm på selene på bakstykket, med knappehull.

    Det hadde vært morro hvis noen klarte å bruke oppskriften, jeg er bare en hobbystrikker :)
    -

Skriv svar: Strikket Kjole Oppskrift – Vinner av strikkeoppskrift konkurranse!