Strikkede Julehjerter Med Perler – Pynt Til Huset

15/12/2011 | 1 Svar Mer

Her har vi laget strikkede julehjerter i rødt, hvitt og grått. Disse er fine til å henge i vinduet.

julehjerter
strikk hjerter

Garn: Bruk det garnet du har og de fargene du vil ha.
Her er brukt finullgarn og ryegarn, stappet med ull eller dacronvatt.

Kan godt bruke dekorgarn av forskjellig slag og pynt med det du vil ha (perler, knapper etc.).
Bruk hjertene på juletreet, juledekorasjoner, julepynt eller til katteleke med ”bjeller inni” som gir lyd ved berøring.

Oppskrift: Pass på å ha oddetall hele veien.
Legg opp 1m, øk til 2 så 3. Strikk glattstrikk hele tiden.

På rettsiden økes 1 m innenfor 1. m fra kanten på begge sider av retten. Strikk vrangt tilbake.
Øk slik hele tiden til du har 21 m på de minste og 27 m på de største hjertene.

Men det er ikke noe i veien for at du kan strikke store hjerter på samme måte.
Når du har strikket 21 m (til det lille hjertet), strikk 4 omg. uten å øke. Fell den midterste m.( dvs. strikk 10m, fell 1m, strikk 10m)
Nå må hver del strikkes for seg.

Rettsiden: Fell 1m innenfor 1.m fra kanten på midten av hjertet. Ytterkanten skal ikke felles, Strikk vrangt tilbake.
Fell slik 4 g. Deretter øker du 4 g. Strikk vrangt tilbake mellom hver felling/øking.

Gjør likt på andre halvdel av hjertet. Først felle 4 omg. og så øke 4 omg. Etter at det er tilbake 20 m på pinnen, strikk rett og legg opp 1 midtmaske.
Nå har du 21 m igjen. Strikk 4 omg.

Deretter skal du felle 1m i hver side fra retten, (strikk vrangt tilbake) til alle m er felt av pinnen.
Sy hjertet sammen og fyll med ull.

Strikk så mange og så store du vil ha dem, lykke til.

strikka julehjerter

God jul. 🙂

Våre besøkende søkte også etter:

  • strikke julehjerter
  • strikket julehjerte
  • strikkede julehjerter
  • strikkeoppskrifter på hjerter
  • strikket julehjerter
  • strikka hjerte

Søkeord: , ,

Kategori: Juleoppskrifter

Kommentarer (1)

Tilbakegående URL | Kommentarer RSS strøm

  1. Mariann Hoel sier:

    disse blir ekstra fine om man tover hjertene, husk å bruke garn som er beregna til toving..

Skriv svar: Strikkede Julehjerter Med Perler – Pynt Til Huset