Strikket Jakke Med Plantefarget Garn

13/04/2010 | 1 Svar Mer

strikke jakke plantefarget garnstrikket jakke plantefarget garn 2
Her er det strikket en jakke med plantefarget garn.

Alle fargene er plantefarget, men sort og ubleket er ferdigkjøpt.
Denne jakken er strikket fra det ene ermet over bolen, og ender opp på det andre erme.
Hovedfarge her er kokssvart.

Hver fargestripe her er avgrenset til smale striper av farget garn.
Hver halve jakkehalvdel er speilvendt mot den andre halvdelen, slik at ikke jakken får et ”rotete” uttrykk.
Tell hvor mange masker pr. cm og legg opp de masker du trenger.

Legg opp og strikk et erme så vid som du vil ha det.
Begynne evt. med vrangbord, og bestem deg for en hovedfarge.

Når det er strikket til skulderen legges det opp masker på den ene siden, så mange masker som trengs til lengden på jakken.
Strikk så bred som jakken skal være.

På denne jakken er det strikket inn lommer.
Se forklaring på dette et annet sted.

Fell så like mange masker slik at du kommer tilbake til ermet
Strikk ermet6 lik det andre og avslutt med vrangbord.

Montering: Sy før du klipper opp i nedkanten av jakken.

Her kan du sy på skråbånd på vrangen og jakken er ferdig nederst, eller du strikker vrangbord også her.
Sy og klipp opp midt foran ”genseren” til jakke.

Du kan sy på skråbånd på vrangen også her.
Du kan plukke opp maskene fra klippekanten og strikke stolper.
Husk knapphull.

Her er det strikket stopler separat og sydd på etterpå.
Sy på knapper.

Lag din egen design på strikket jakke. Dette er en stor jobb, og mye montering, blir likevel god å ha på seg til slutt.
Lykke til. 🙂

Våre besøkende søkte også etter:

  • montering av strikkejakke
  • strikkeoppskrifter jakke
  • strikket jakke

Kategori: Avansert Strikking

Kommentarer (1)

Tilbakegående URL | Kommentarer RSS strøm

  1. Nora Smith sier:

    Forslag til endringer på mønsteret slik at dere som er redde for alt monteringsarbeidet1

    Legg opp som oppskriften, Strikk ermet på rundpinne til ønsket lengde. Legg opp som opprinnelig oppskrift og følg den til du er kommet til andre erme. Strikk så det andre erme på rundpinne.

    Voila! Du slipper med sømmene i sidene under ermet. Er du enda mer «lat» fester du fargebyttet med å strikke det med ca 10 masker. Alternativt: Strikk tråden helt ut, rekk opp tilsvarende ca 10 masker. Ta den nye fargen og «brett» gammel farge rundt den nye tråden og sy bakover. Gjør det samme med den nye fargen. Strikk så ut pinnen med gammel farge. Vips du har ingen tråder å feste når arbeidet er ferdig!

    Inspirert til å strikke den flotte jakken, nå?

Skriv svar: Strikket Jakke Med Plantefarget Garn