Strikke Poncho i alpakka ull – Blå

07/02/2010 | 2 Svar Mer

strikke poncho
Lyst til å strikke poncho? Ja, nettopp dette har vi nylig gjort og her ser du resultatet. (Klikk på bildet for en større versjon).

Garn: Nanuk, 100% alpakka ull
Pinner nr: 10

Denne ponchoen er strikket ovenfra og nedover.
Legg opp 52 masker og strikk 4 riller øverst, bare rettfram og tilbake.

Fortsett med 2 rett og 2 vrange ca 10 cm, øk vrangmaskene ca hver 10 cm. Fortsett med 2 rette hele veien, slik at det er vrangmaskene som blir stadig flere.
Økningen kan du gjøre ved å legge til en ekstra vrangmaske omgangen rundt.

Fortsett med økningen til du synes ponchoen er lang nok og vid nok til den personen som skal ha den.
Denne ponchoen har fått en hvit stripe nede.

Den hvite stripen er ca. 5 cm bred.
Her er ponchoen ca 45 cm lang totalt.

Dette blir en god varme på skuldrene, ponchoen kan brukes både direkte på en genser og/eller utenpå et ytterplagg.
Prøv deg frem over lang du vil ha ponchoen.

Godt i vinterkulden. 🙂

Våre besøkende søkte også etter:

  • strikket poncho oppskrift
  • strikket poncho
  • oppskrift på strikket poncho
  • poncho oppskrift

Søkeord:

Kategori: Strikkeoppskrifter

Kommentarer (2)

Tilbakegående URL | Kommentarer RSS strøm

  1. Siri sier:

    Er nybegynner å denne så lett ut å strikke. Bare lurer på et par ting. Bruker du rundpinne og strikker rundt eller strikker du frem og tilbake og syr sammen til slutten? Og ca hvor mange nøster med garn brukte du på denne? Og går det ann å bruke annet garn eller må det være alpakka?

  2. Dette ser enkelt ut. Verdt et forsøk. Sikkert kjempegodt å ha i kulda med alpakka 🙂

Skriv svar: Strikke Poncho i alpakka ull – Blå