Strikking av Kosebamse – Vi strikker et kosedyr i ull for barna..

14/01/2009 | 2 Svar Mer


Perlestrikket bamse i ull

Garn: PT2 garn ubleket hvit, dobbelt garn, turkis garn til skjerf.
Pinner nr: 5 – 4 ½
Diverse: Dacronvatt,
litt brunt garn til øyne og snute.

Slik strikkes den:
Bolen og hode: Legg opp 40 masker med dobbelt garn på pinner nr. 5 og strikk perlestrikk.
Perlestrikk er: * en masker rett og en maske vrang omgangen ut, neste omgang strikkes rettmasken vrang og vrangmasken rett*,
Gjenta fra stjerne til stjerne.

Strikk bolen og hode i ett totalt: 30 – 35 cm langt, fell av, og sy sammen (med det garnet som bamsen strikkes med), i siden og den ene kortenden.
Stapp i dacronvatt til bamsen blir fyldig og god å ta i, sy sammen i den andre kortenden.
Hodet: Ta en dobbel tråd av strikkegarnet og snurr hardt sammen den ene delen av bolen og lag hode.
Sy ører med hvit garn og fyll de med litt turkisgarn hvis du ønsker.
Sy på øyne i brunt garn og sy en ”munn”.
Snuten lages ved å ta litt av hodet med litt dacronvatt i og sy rundt til snute.
Sy litt brunt til slutt.
Langs halsen: strikk et skjerf med 8 masker i turkis garn og knyt lett rundt.


Forlabber
: Legg opp 20 masker og strikk perlestrikk 12 cm, fell av, å sy sammen langsiden og den ene kortenden. Stapp i dacronvatt og sy forlappene til resten av kroppen.

Baklabber: Legg opp 20 masker og strikk perlestrikk 14 cm, fell av, å sy sammen langsiden og den ene kortenden, stapp i dacronvatt og sy bakbena til kroppen.

Bamsen kan strikkes i andre farger i rettstrikk eller glattstrikk.
Lag den så stor eller liten du ønsker, det avhenger av hvor mange masker som legges opp.

Kos deg med arbeidet 🙂

Våre besøkende søkte også etter:

  • strikkede kosedyr
  • strikka kosedyr

Søkeord:

Kategori: Dukkeklær

Kommentarer (2)

Tilbakegående URL | Kommentarer RSS strøm

  1. Chawo sier:

    Du verden så fin han var.

  2. irenetur sier:

    Den var utrolig søt!

Skriv svar: Strikking av Kosebamse – Vi strikker et kosedyr i ull for barna..